RIMDRIVE jest wyjątkowy w swojej konstrukcji; podczas pracy ten ster strumieniowy jest praktycznie bezgłośny. Śruba tworzy obracającą się część silnika elektrycznego (wirnik), a stałe uzwojenie (stojan) jest zamontowane w tunelu. Dlatego w tym projekcie nie są używane hałaśliwe koła zębate. Po drugie, pierścień zamontowany wokół śruby zapobiega kawitacji. RIMDRIVE jest dostępny w wersji 125 i 160 kg i wymaga napięcia zasilania steru strumieniowego 48 VOLT DC. Ładowanie może również być dostarczane przez ładowarkę 110 / 230VAC do ładowarki 48VDC lub przez zamianę normalnego zasilania 12 lub 24V napięcia za pomocą konwertera DC-DC. Panel (BPJP) i interfejs (RDIF) należy zamówić oddzielnie.
Unikalne funkcje:
Bez szczotek węglowych
Cicha praca dzięki praktycznie pozbawionej kawitacji śrubie i bez użycia kół zębatych
Sterowanie proporcjonalne w standardzie
Praktycznie nieograniczony czas pracy
Łatwe do zainstalowania
Bezobsługowy
Górna pokrywa IP67
Możliwość zatrzymania pędnika przy dowolnej prędkości
Może być używany jako ster strumieniowy rufowy
Nadaje się do łodzi z aluminium, stali i laminatu
RD160
Opis
Napięcie (V)
48 V
Waga (kg)
37
Pobór prądu (A)
320
Ochrona przed wnikaniem
No
Wewnętrzna średnica tunelu (mm)
250
Czas pracy ciągłej (min)
Unlimited running time
Bezpiecznik główny, zwłoczny (A)
350
Akumulator 12 V DC, min./max. Ah
4 x 75
Wyłącznik główny akumulatora: model BATSW / typ BPMAIN
250
Max. czas pracy (minutes)
Unlimited running time
Motor, reversible D.C.
Tak
Siła ciągu (N / lbf)
352
Moc (KM)
12,9
Battery cables, length pos./neg. cables (ft/AWG)
0 - 95 / 2
Ciąg (N / kgf)
0 - 1600 (0 - 160)
Moc (kW)
9,5
Kable akumulatora, całkowita długość kabla ujemnego i dodatniego (m/mm²)